Leta i den här bloggen

söndag 16 oktober 2016

Vem minns Nestor?


Loppisar, prylbodar och second hand-butiker är ställen där man, i vart fall om man är som jag, ofta hittar  mer intressanta saker än vad man gör i fiskebutiken (eller på dess hemsida). Att man dessutom sällan behöver betala mer än några kronor, eller i värsta fall tior, för ett drag gör inte saken sämre.

Draget på bilden ovan är ett sådant "fynd". Jag har aldrig förrän jag köpte det (i just en second hand-butik) sett något sådant drag. Inte heller känner jag igen namnet, Nestor. Det är ca 75 mm långt, tillverkad i relativt tjock mässingsplåt och väger (vägt i handen) runt 25 gram (eller strax däröver). Att det är försett med en röd plastpärla behöver jag inte skriva eftersom det ju syns på bilden.

Är det någon av bloggens eventuella läsare som känner till något om Nestor så är du välkommen att dela med dig. Använd i så fall gärna kommentarsfältet under detta inlägg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar