Leta i den här bloggen

onsdag 25 oktober 2017

Uncle Steve

Det där med alla filmer som läggs ut på nätet är jag en smula kluven inför. Det är så många sk team som verkar vara mer intresserade av att visa upp sig med häftiga prylar (och ibland häftiga fångster) än den anspråkslösa stillsamhet som för mig är mycket av fiskets själ. Däremot gillar jag den här gubben - Uncle Steve - som fram till för ungefär ett år sedan postade sina fiskefilmer. Definitivt utan häftiga prylar... Vart han nu tagit vägen är oklart.  I sin sista post sade han att han nu går in i Rip Van Winkle-mode (RVW är en litterär figur som sov i tjugo år och är det ett såpass långt uppehåll som avses så har vi väl sett den sista US-filmen. Men jag hoppas att han har hälsan och fortfarande har roligt med sitt fiske för det går ju alldeles utmärkt att ha det utan att filma sina förehavanden och det kanske är det han insåg?).

För min del så tycker jag att det här bloggandet fungerar bättre. Dessutom så tar det inte tid från mitt fiske (eftersom det ju inte är skryt med mina fångster det handlar om) utan ger mg snarare en ursäkt att fundera litet på fiske när jag egentligen borde göra annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar