Leta i den här bloggen

onsdag 1 november 2017

Vem använder idag en stoppnål?

Idag gjorde jag en grej som, slog det mig, var litet Old School. Jag lagade en trasig spötopp. Till ett teleskopiskt haspelspö. Den var av tämligen precis i delningen, dvs där den sticker upp ur den närmast undre sektionen. Eftersom spöringarna är (som oftast är fallet på telespön) monterade på hylsor av metall så hade det väl blivit en brottanvisning där.

Spöt hade blivit liggande och min tanke var väl (som det ju brukar vara nuförtiden) att kassera det men så tänkte jag: Stoppnål. Stoppnålar är också Old School. Vem stoppar strumpor i dagens Sverige? Så de stoppnålar jag har används inte och har heller inte införskaffats för att användas till strumpstoppning utan som agnnålar. Hur  som helst så tänkte jag att någon av dem borde kunna passa precis i det tunna kolfiberröret. Mycket riktigt. Så med litet superlim och en stoppnål spjälade jag den brutna spötoppen ochdet verkar kunna fungera perfekt, Som så ofta är lagningen nu den förmodligen starkaste delen av spöklingan så nästa brott kommer väl någon annanstans. Den dagen den sorgen.

Hade jag varit en riktig bloggare så hade jag förstås fotat lagningsprocessen. Eller gjort en video. Men det tänkte jag inte ens på. Old School...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar