Leta i den här bloggen

måndag 1 januari 2018

Lagom packning

På bilderna här intill ser ni min favoritdragask. Jag köpte ett gäng för 25 (?) år sedan på någon utförsäljning. De var inte avsedda för fiskedrag utan om jag minns rätt så var det i en järnhandel jag sprang på dem, men de fungerar suveränt för härbärgera ett halvdussin eller så beten och de är dessutom "wormproof". Det sistnämnda stod inte på dem men jag testade...


En gångbar sortering av storlekar och färger.




























Asken är i en relativt mjuk hårdplast och alltså inte så "skramlig". Den ryms ledigt i en jack- eller byxficka och får även plats i bröstfickan på mina neoprenvadare. Fler drag än vad som ryms i asken (plus ett monterat på spöt) behöver jag sällan under ett fiskepass så varför bära tyngre? I fiskeryggsäcken (som ofta lämnas i bilen eller vid ett "basläger") finns torra sockor, eventuella andra extra kläder samt matsäck. Det är en skön känsla att inte behöva bära något annat än spöt (och eventuellt en håv) när man är ute och fiskar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar