Leta i den här bloggen

måndag 12 februari 2018

Ett sexpack


Sexpack ska man ha, har jag hört. Mitt förslag ser ni ovan. Med det i fickan (helst i en ask så att inte krokarna fastnar i mig eller kläderna) och ett haspelspö så har jag vad som behövs för en trevlig fisketur en lagom fin sommardag. Spinnarna (gamla favoriten ABU Reflex) är i vikterna 7 och 12 gram och skeddragen (klassikern Utö) väger 16 gram. Det översta av utödragen är av Betes tillverkning och i något tunnare plåt med hamrad utsida och förgylld insida (ett av de bästa gäddrag som finns). Det mässingsfärgade är omärkt och av okänt ursprung och det nedre  "Utö" men bär ingen annan märkning.

Färgerna är en lagom blandning och dragen är av typer och i storlekar som fungerar för såväl gädda och gös som abborre. Skulle jag komplettera så blev det med ett lagom stort kastflöte, några metkrokar och en liten ask kluvna blyhagel så att jag kan växla över till mete om abborren är svårflirtad eller om jag skulle bli trött i kastarmen.

Sexpacket är också ett lagom komplement till packningen nedan. 72 gram ger utrymme även för flöte mm utan att utrustningen spränger halvkilosgränsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar