Leta i den här bloggen

måndag 19 februari 2018

Je ne regrette rien

Att ångra sig är inte något produktiv sysselsättning. Nästan lika värdelöst som det är att oroa sig. Däremot ska man lära av sina misstag. Själv gjorde jag ett i lördags. Israpporter och andra meteorologiska underrättelser gjorde att jag ställde in en planerad tur till kusten för att jaga öring. 

Plan B var att kasta litet i ån men vädret lockade mindre än vad OS-sändningarna gjorde så jag kom inte längre än till Dogger (där jag köpte ett nytt fiskekort). En kompis som prioriterade annorlunda berättade just för mig att han, när jag låg på soffan och glodde på TV:n, fick sex öringar (varav en "riktigt stor").

Jag ångrar, likt Piaf, ingenting men nog var det ändå ett j*vligt tveksamt beslut jag tog, det måste jag medge...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar