Leta i den här bloggen

måndag 9 april 2018

Fingers crossed...

Att vädret är lynnigt är en sak men när man måste planera kan det bli kritiskt. I år har jag, delvis för att kompensera de två föregående årens fiaskon, planerat en tidig semestervecka för att ägna mig åt det som ligger mig varmast om hjärtat; vårfisket efter kustöring. Eftersom detta äventyr skulle kombineras med den traditionella helgen tillsammans med mina båda fiskeintresserade grabbar
så krävdes en del kompromissande som innebar att jag fick välja veckan efter den jag hade siktat på. Som våren hittills (inte) utvecklat sig verkar det vara ett lyckokast. Nu hoppas jag på att förhållandena dit jag om mindre än två veckor hoppas bege mig ska vara perfekta båda för fisket och de tältnätter i strandskogen som står på programmet. Och så hoppas jag att inget på jobbet ska sätta krokben i sista minuten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar