Leta i den här bloggen

onsdag 18 april 2018

Mitchell C.A.P. 314



Jag lärde mig att fiska och att hantera en haspelrulle med min pappas Mitchell C.A.P. 304. Den rullen har jag fortfarande i min ägo (pappa lämnade det jordiska för mer än två decennier sedan) och den är i gott skick. Jag har alltid gillat den här modellen. Nu, idag, fick pappas rulle en kompis när jag fick hem en Mitchell C.A.P. 314, årsmodell -58. Den här rullen är i väldigt fint skick (lika bra som pappas gamla rulle). I kväll ska jag plocka isär den, smörja den och spola på ny lina. Kanske får den hänga med på årets havsöringsafari?

Kul detalj. Pappas rulle bor, som den alltid gjort, i en påse av brun, bredspårig, manchester. Även den "nya" rullen tycks bo i en påse. De gör tydligen så, de här rullarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar