Leta i den här bloggen

tisdag 17 april 2018

Varför?

Inte för att det är mödan värt att bry sig över hur andra människor tänker. Enklast är att notera hur de agerar och förhålla sig till det. Att man sedan skakar på huvudet över all idioti man konfronteras med är en annan sak. Med stigande ålder och visdom blir man också tröttare och orkar helt enkelt inte hetsa upp sig. Eller ens bry sig. Men...



Hur i helv*te tänkte de på Wiggler när de gick över från den geniala dubbelkroken till en vanlig trekrok? Det var ju inte bara en klar försämring utan måste även ha fördyrat tillverkningen. Att montera den öppna dubbelkroken är ju bra mycket enklare och ett moment färre än att montera först en fjäderring och sedan en trekrok. (nu känner jag hur blodtrycket ökar så det är bäst att...).



Nå, inför årets vårexpedition till den underbara kalkstensklippa som kallas Gotland med silver i sikte ser jag just nu över min utrustning. En av mina äldsta Vicke blir nu av med sin dubbelkrok (som jag bedömer vara alltför rostanlupen, och får istället en Owner Stinger  Siwash Hook #1 som numera är standard på mina kustwobblers. Funkar bra, men jag är fortfarande sur på Wiggler...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar